Thursday, January 28, 2010

Garbage and parking woes

THE wholesalers at popular wholesale fashion hub in Jalan Kenanga, Kuala Lumpur, also known as Ho Ching Yuen are hoping for a dialogue with Alam Flora soon,

They hope to discuss the time for rubbish collection services in the area so that Alam Flora trucks will not be deterred from coming in due to the traffic congestion.

This is following the uncollected garbage incident last week where heaps of rubbish at the backlanes went uncollected for about 10 days and became an eyesore to shoppers.

According to Malaysia Garments Wholesale Merchants Association president Datuk Ang Say Tee, the uncollected garbage not only deterred shoppers but emitted a foul smell when the day is hot or when it rains.

“When we contacted Alam Flora, they said the rubbish went uncollected because of the jam and double-parking of cars that pose a problem to them.

“Therefore, we hope to have a dialogue with Alam Flora and work out rubbish collection details.
“Also, I hope all wholesalers will cooperate by not throwing rubbish indiscriminately by the roadside,” said Ang.

StarMetro was informed that the pile of rubbish was cleared yesterday.

Ang said although there was lack of enforcement on indiscriminate throwing of rubbish by the shopkeepers at the roadside, the shopkeepers had no choice as no bins were prepared for them.
“We have never had any bins since Ho Ching Yuen wholesale fashion business started.

“The bins will definitely make things convenient for the Alam Flora workers and we wish that DBKL makes it a requirement to have at least one in every backlane here,” he said.

Bukit Bintang MP Fong Kui Lun, who was also present, said he will arrange for a dialogue with Alam Flora soon.

“Hopefully, we can also agree on a different time slot.

“It definitely does not augur well for the city’s image if every backlane becomes a rubbish dump,” said Fong.

Mimms Fashion Sdn Bhd managing director Alex Hiew also voiced out another perennial problem - traffic jams when coming in and out of this area.

“The congestion has been here for the last 10 years. As this area grew and with more than 300 over shops now, motorists are finding it difficult to park.

“If this problem is not looked into soon, then we are afraid motorists may not want to come and this will affect our business,” said Hiew.

Fong said there are only some 300-plus parking bays to cater to the 300-odd shops now.

出門遛狗一去不回‧少女疑隨緬籍男友出走


(吉隆坡)18歲少女疑跟隨緬甸籍男性友人離家出走後,連續兩週都不和家人聯絡,讓家人焦急不已。

這名失蹤少女楊淑慧來自舊巴生路,她是在1月14日下午以出門遛狗的藉口離開住家後,就和家人斷絕音訊。楊淑慧失蹤前於父親楊安輝在舊巴生路的茶室幫忙,以減輕工作負擔。



楊安輝表示,他在事發當天查閱女兒手機,發現緬甸男子傳給女兒的短訊後,以較嚴厲的語氣要女兒小心交友,沒想到女兒卻在當天下午離家出走,讓他對此感到難過。



女兒失蹤當天到警局報案



楊安輝在女兒失蹤當天到警局報案後,也曾四處尋找女兒,最後在遍尋不果下向士布爹國會議員郭素沁投訴,並在武吉免登區國會議員方貴倫協助下召開新聞發佈會,希望透過媒體的力量尋回女兒。



楊安輝披露,失蹤的楊淑慧在六個孩子中排行第二,個性乖巧和文靜,並在體諒他和太太離婚後要照顧孩子的辛苦,中學畢業後就主動到茶室幫忙。不過他對女兒如何結識緬甸男子感到費解。
“我在1月14日當天看到對方傳短訊問女兒“起床了嗎?吃了早餐嗎?”時,我就感到奇怪,向女兒查詢後才知道他是緬甸人。”



女兒每天和這名男子通話



當楊安輝針對女兒失蹤前往警局報案時,警方向他出示女兒的電話通訊紀錄時,他發現女兒平均每天都會和這名男子通話和互傳短訊。



由於女兒失蹤時僅帶有簡單衣物和沒有貴重物品及護照,加上有消息說女兒目前身在蒲種,因此他希望透過公眾的協助可以早日找到女兒。



“我很後悔當天罵了她,希望她可以早點回家,和我們一家人團聚。”



陳錦豹向緬甸人探聽男子下落



舊巴生路維誠及丹巴必烈(東區)睦鄰中心主席陳錦豹表示,他在獲悉楊淑慧失蹤後,曾向在舊巴生路巴剎工作的緬甸人探聽帶楊淑慧離家的男子的背景,得到的消息是這名男子雖為緬甸華僑,但卻說得一口流利中文,緬甸話則不太流利。



當陳錦豹要進一步知道這名男子的下落時,他們卻拒絕出賣同鄉,直到陳錦豹嘗試以金錢打動他們時,他們才有點動心,惟在之後卻失去蹤影。



上週,陳錦豹再向另外一名緬甸人打探這名男子的下落,對方披露這名男子和楊淑慧目前人在蒲種。他也給了陳錦豹一個聯絡電話,但遲至週三(1月27日)仍無法撥通有關電話。



方貴倫:盼透過媒體找回淑慧



方貴倫表示,最近常常發生少女離家出走事件。他在兩週前曾在同一地點召開尋人發佈會,短短一週後就接到公眾投報而找到失蹤者,讓他感到欣慰。



“我希望這次也能透過媒體力量早日找到楊淑慧,讓楊安輝一家人早日團圓,和諧生活。”



他說,雖然楊淑慧目前已18歲,但父母還是會關心女兒。他也促請公眾人士給予協助,一旦發現楊淑慧的蹤影,可以直接聯絡郭素沁服務中心03-79836768或他的服務中心03-21412762。




星洲日報/大都會‧2010.01.27

何清園2月起實行‧商家須自購垃圾桶


(吉隆坡)吉隆坡市政局規定何清園商家必須從2月開始自行購買垃圾桶,否則將接獲當局發出的傳票。

大馬時裝批發進出口商公會會長拿督洪細弟指出,或許有小部份商家會對他們必須購買花費垃圾桶感到不滿,但大部份商家都樂意購買垃圾,所以公會必須以他們的意願為依歸,以便為何清園打造更乾淨與清潔的環境。


他指出,當地商家可以選擇向阿南弗拉購買每個售價185令吉(240公升)的垃圾桶,或另行購買垃圾桶。


同時,他說,公會將在3個月後檢討垃圾問題,並且將在華人農曆新年之後,偕同阿南弗拉與市政局,擇定在週六在何清園展開大掃除運動。


他希望市政局能考慮在商店樓下的後巷安置一個小型的垃圾桶,以方便樓上住家單位的居民丟棄垃圾。


“樓上的住戶可能不會買垃圾桶,所以為了避免他們可能將垃圾丟進商家購買的垃圾桶,希望市政局在每個後巷設置固定的垃圾桶,讓住戶可以傾倒垃圾。”


他也促請居民和商家切勿將本身的垃圾傾倒在其他人的店屋前。


此外,他說,市政局、阿南弗拉與該公會已在對話會後達致共識,即阿南弗拉將在每天凌晨4時30分至7時30分之間,前往何清園收集垃圾。


商家建議置電眼揪垃圾蟲


詢及有商家在對話會上建議市政局在何清園裝置閉路電視,以揪出垃圾蟲事宜,洪細弟指出,倘若市政局有撥款裝置閉路電視,公會自然歡迎,因為有助於打擊犯罪活動和揪出亂丟垃圾者。


他說,倘若市政局缺乏撥款的話,公會將向當地商家募捐,以籌足經費來裝置閉路電視。


與此同時,行動黨武吉免登國會議員方貴倫建議市政局在今年將吉隆坡打造成一個清潔和衛生的旅遊城市,並找出數個最骯髒的地方,並提供一些“教育”,以免吉隆坡的形象受損。


“我看到其他國家在處理垃圾的越來越好,大馬卻越來越差。”


他說,中國廣州在10年前的垃圾處理問題不盡理想,然而10年後的今日卻是已有大幅度的改善,因為該城市的政府有展開一些環境清潔醒覺運動,藉以教育市民愛護城市。


他指出,何清園是很多國內外時裝批發商家都會前往採購貨品的地方,可是在兩週前卻有商家投訴他們受到垃圾問題的困擾。


“商家有要求市政局每天兩次前往此商業區收集垃圾,但市政局每天只收集一次垃圾,如果是兩次的話,市政局就需要多付費。”


盼商家居民將垃圾分類


他希望商家和居民能將垃圾分類,因為諸如紙箱可以再循環使用,假如人們能成功將垃圾分類,就可減少20至30%的垃圾量。


另一方面,吉隆坡中馬洋貨布匹服裝出入口商會副會長廖進樑也希望商家和居民能配合市政局保持環境的清潔與衛生,否則問題無法對症下藥解決。


星洲日報/大都會‧2010.01.26